Falskhet

Tjena alla snyggingar!


Jag har precis kommit hem från jobbet och nu tänkte jag blogga lite.

Dagens samtalsämne idag är falskhet. Det kan vara falskhet på skolan, jobbet, ja precis var som helst. Jag kan ta ett exempel som jag råkar ut för dagligen, det är det klassiska.

Du går på stan "Trala la la la". Och så kommer en när du minst anar det "HEEEEEEEEEEEEEEEJ :D :D :D,
hur ääärrr deet???? " Det är bara... ÅÅÅÅhhh....

Jag vill bara spy den människan rakt i ansiktet. Inte för att man gör det, man bara "hej , det är bra, jo det var jättelänge sedan" osv.. Och så går den personen i fråga inte därifrån utan börjar prata och ta ditt nr när man vet att den personen är så jävla falsk. Det är så irriterande. Jag blir så jävla förbannad och trött. " A men jag tar ditt nr och så hör jag  av mig". Jag tänker bara. "Nej snälla gör inte det".  aja. jag finner inga ord. Falskhet är en stor jävla kategori och du kan säga flera tusen miljoner ord om det, jag är med om falskhet varje dag. Jag tror nästan att alla är det, iallafall folk som är ute och inte bara sitter hemma vid datorn 24/7.

Jag kan själv vara jävligt falsk ibland, men jag kallar det för att var diplomatisk. Men jag är aldrig sådär överdriven att jag ska börja ta nummer och hålla på och löjla mig.

USCH!! :)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Skulle inte kunna hålla med mindre! Det bästa är ändå när folk går och snackar skit om en person i skolan sen ser man personen ifråga och den som snackar springer fram "HEEEEEEEEEJ ÅÅÅÅH, hur är det?? FIIN DU ÄR IDAG" osv. Haha okeeey liksom?



Måste även säga att du är helskön, keep it up! ;D



2008-09-17 @ 22:06:17
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Elina

Hahaha skönaste inlägget på länge. Inget skämt!

Allvarligt samtalsämne men ändå når du fram och man skrattar och förstår verkligen vad du menar.



Skönast är ändå all skit som du skulle kunna få men att du lyckas vända på den och göra den till något som höjer dig istället. Vem kan kritisera en sådan person som dig?



Laila åt folket!

2008-09-17 @ 22:09:51
URL: http://elinalgotsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASSÅ ÄÄÄÄLSKA DIG!!!!!!!

2008-09-17 @ 22:10:07
Postat av: Anonym

Du är ju helt totalt jävla klockren i huvudet. Hör av dig så ska du få mer luft!

2008-09-17 @ 22:10:56
URL: http://chillagalet.blogg.se/
Postat av: Cecilia Lillja

Alltså, du är helt klockren. Hittade din blogg igår och ja, kan ju säga att jag kommer följa den... Älskar det faktum att du säger vad du tycker no matter what och skiter i vad folk tycker och tänker om det. Jag menar, det är ju din blogg, skriv vad fan du vill liksom.



Jaja, till det jag skulle kommentera om, falskhet, jag hade en kompis i låg och mellanstadie som manipulerade mig så totalt, hon fick mig att dela med mig av mina innersta tankar och ja, typ hela mig, helt enkelt, allting jag tyckte och tänkte osv, sedan, efter det, manipulerade hon det jag hade sagt till en annan historia och berättade den vidare = massa skitsnack uppstod. När man väl konfronterade henne med det så pratade hon bort det och godtrogen som jag är så började storyn om på nytt liksom.



Eller som när människor, precis som du skriver säger "NÄMEN HEEEEJ, HUR ÄR LÄÄGET?!" När man inte träffats på typ ett år och inte haft någon intention att göra det heller, snarare undvikt situationen.



Sen, ytterligare ett tack för att du förgyller min dag med din sköna humor och ditt underbara självförtroende! xD



2008-09-17 @ 22:26:03
URL: http://vitalillja.blogg.se/
Postat av: Alisa Gonzalez

Hej du, jag måste bara säga att du är SKÖN! Jag älskar att du säger vad du tycker rakt ut, "take it or leave it" liksom, underbart! :)



Eftersom jag gillar din blogg så tänkte jag även bidra med min erfarenhet av falska människor eftersom jag har rätt mycket erfarenhet av sånt.



Jag har ett kompisgäng, som jag umgås med när jag inte har något bättre för mig. Där snackar vi ren falskhet, alla är jättegulliga mot varandra och kramas och pussas när vi ses. Snackar som om vi verkligen är bästa vänner. Sen när man går därifrån så vet man, de kommer säga så jävla mycket skit bakom ryggen på en. Och hur vet man det? Jo, för är man med en utav dom ensam så för man höra så jäkla mycket skiiit om någon annan i gänget. Vem som helst utav dom, alla snackar skit om varandra. Den falskheten är sanslös, man orkar inte tillslut. Därför så träffar jag dom som sagt endast när jag inte har något bättre för mig. Ibland kan det vara kul att bara sitta och lyssna på deras: "och då sa hon.." "men hon är störd!" "vaaa? gjorde hon?"



tror du förstår vad jag menar. :)



Tack för en underbar blogg och forstätt med din sköna stil. Jag är lätt din nya beundrare! Ha det bra nu!



2008-09-17 @ 22:27:32
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHA garvar lika mycket varje gång jag läser bloggen. :D



2008-09-17 @ 22:34:33
Postat av: TINA

ha ha ha...du är så otroligt skön...är du alltid lika spontan? Shit...du fick mig just att skratta så att jag glömt min tråkiga dag! Ärligt! :D



2008-09-17 @ 22:34:55
Postat av: Göteborg

När man som kille kommer in i tjejernas värld, så man ser vad som sker där, så blir man väldigt skrämd, varför? Jo för tillskillnad ifrån killar så krigar tjejer i skuggan så ingen ser =), när man som kille blir arg eller tycker något säger man det så kan de eventuellt bli bråk och tom slagsmål, sen är de över och man går hem.. medans tjejer alltid är perfekta utåt och visar ingenting, de alltid så glada och trevliga emot alla, och det är de man ser som kille, men under allt de där fina finns skitsnacket, tjejer snackar skit om allt och alla, om du lämnar bordet så snackar de om dig osv. Man kan inte tro det men det är så, när du inte ser och hör är då dem är falska, vilket man märker tillslut, och det är ren paranoja att hon kan tro att man inte märker det tillslut för även skitsnacket som man lovade att inte säga för någon sprider sig också.



att se någon man vet sagt saker om en bakom ens rygg stå och hylla en till höjderna är som att pissa på ett elstängsel, visst du får ur dig skiten men du är ju dum i huvet!



jag är glad att man som kille skippar detta krig i skuggor och den extrema falskhet som finns i tjejernas värld, men när man väl vet om det kan man se vilka tjejer man kan lita på och inte =) Jag tänker inte lyfta Laila till höjderna för hon är den hon är, ingen Laila for president osv, utan de skall räcka och säga att hon är Laila så skall alla fatta vad som är bra med henne, annars känner man henne inte gott nog. Hur som helst är hon inte falsk emot Göteborg och det uppskattar jag, en ofalsk Boråsare finns de inte många av tydligen vad jag har hört ;)

2008-09-17 @ 22:35:13
Postat av: Sandra

HAHAHAHAHA, jag har skrattat högt. Du är sjukt rolig! Och angående falskhet känner jag verkligen igen mig. Hör och häpna:



Min högstadieskola var väldigt klyschigt klassisk såtillvida att alla hade sin orubbliga tillhörighet. Var man en tönt, en mittemellan eller en "populär"? Den frågan behövde man sällan ställa sig eftersom man visste. Själv hörde jag garanterat till mittemellan-kategorin, vilket nästintill omöjliggjorde det för de populära att hälsa på mig (även om man gått i samma skola/KLASS sedan ettan på lågstadiet). Ingen fara på taket, jag brydde mig inte eftersom jag aldrig tyckte det verkade speciellt fantastiskt att vara "populär". Efter att vi slutat högstadiet mötte jag en av de värsta populära tjejerna vid tunnelbanan. HEEEEEEJ, skrek hon och kom springande. Gav mig en stor kram, kallade mig gumman och tyckte tillochmed att vi borde "kaffa" någon dag snart. Eh. Va? Det värsta var att hennes gymnasieskola låg vid samma station som min. Ungefär två gånger i veckan väntade vi på tunnelbanan samtidigt och behövde prata de tjugofem minutrarna till stan. i TRE ÅR! varje dag sa hon "heeejjjj gumman". Det är vad jag kallar falskhet. Ännu värre var kanske att jag bara spelade med, var trevlig tillbaka. Jag borde ha stoppat in hörluren i örat igen och sagt "hej du. OM du ursäktar, jag vill lyssna på lite musik".



Man är bra dum ibland. Ha det fint!







2008-09-17 @ 22:45:59
URL: http://sandriiisch.blogg.se/
Postat av: Mammarebecka

Som vanligt håller jag med dig, oh du kloka människa ;-) Jag har tusen erfarenheter, tyvärr har jag desto mindre tid så jag berättar bara om en av dem!



På plugget hade vi en tjej i klassen som så gärna ville vara vän med alla att hon använde sin falsket som redskap för att lyckas! En av alla de saker hon gjorde var att när jag precis fått min förstfödda och var på en krogshow som vår klass höll i med dottern så sa hon hela tiden "Åhhh vad söt hon är och jag vill så gärna ha barn själv, hon är så vacker och så lik dig!" Sedan gick hon till min dåvarande ovän som stod tillsammans med en annan kompis till mig (som berättade om allting) och så sa hon "Har du sett beckas unge eller? ah, hon var ju inte söt iallafall! Glad att jag inte jag har barn och tur att hon inte var lik sin morsa för då hade hon vart ännu fulare".. Yeah yeah, det finns folk för allt! Detta var dock inte första gången så jag hade förväntat mig något liknande ;-) Men gissa om jag vart förbannad och det var nära på att jag drog fram knytnäven, men man får ju behärska sig lite när man har barn!

Kram på dig



2008-09-17 @ 22:48:47

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!