Några kloka ord, bara att lyssna och förstå, ni får det gratis

Hej kära läsare, fulingar, nollor, äckel, snyggingar, älsklingar vad som helst! =D



Jag tänkte skriva lite om det presentabla, hur folk presenterar sig, vilka intryck de ger av sina kläder. Helt enkelt ifall människor är välvårdade eller inte. Många tror att de kan gå runt i skolan och se hur äckliga och trasiga ut som helst och tro att dom kan få jättefina betyg. Det stämmer inte!

En lärare dömmer dig både utifrån din personlighet och dina verk. Det funkar inte att du går runt som ett jävla gettobarn eller som en punkar-emo eller vad som helst och tro att du ska få fina betyg. Visst i vissa fall för nu
säger väll du " Jag har en flickvän/pojkvän som fick jättefina betyg fast dom är emo bla bla bla" Jag orkar inte med sånt där utan det är bara så.


Människor dömmer, jag kan dömma, du dömmer när du går på gatan.
"Shit vilken lösaktig tjej, shit vilken fjortis, shit vad mycket finnar,
shit vad tjock han/hon var, shit vilken bla bla bla" Ja du förstår principen.
 
Hur som helst så har det varit mycket snack om det och då kommer jag att tänka på en person som jag känner som är så himmla duktig i skolan, som jag vet är duktig, men han får inte dom betygen som han egentligen förtjänar.
Han går runt med ett lila paraply inomhus, och då kan man ställa sig den  frågan; är den människan psykiskt sjuk eller skiter han bara i sig själv,  eller hatar han sig själv ? Jag förstår mig inte riktigt på det? Jag har så svårt att få in det där i huvudet varför man gör så mot sig själv. varför utsätter man sig för sånna mobbingpåhopp eller vad som helst, varför?
Har någon ett bra svar? Snälla tala om för mig...


Det var allt jag hade att säga, roligt att ta upp en disskussion om hur man är presentabel som människa för det skapar jävligt många intryck och människor är jävligt dömmande du kan inte gå till en arbetsintervjuv med en hoddie tröja och säga" Tja jag vill jobba". Tyvärr det funkar inte så, vakna upp i världen vi lever här. Vi i Sverige har problem med
" Ja men vi alla är lika värda. TYVÄRR det är inte så. Visst vi är lika värda men i andras ögon så värderar man det är bara någonting att fatta.


Hur som helst jag ska inte skriva för långt nu, ha en fortsatt bra dag :)

bloggar senare igen!! puss mina sötnosar .

LOVE/LAILA :)


Kommentarer
Postat av: Carro

skitbra, håller verkligen med dig! ;)



2008-09-18 @ 15:27:07
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Astrid

Det är sant. Alla är fullt medvetna om att det existerar betygsättning både på högstadiet och gymnasiet? Där fungerar det verkligen så i alla fall =D



På högstadiet och gymnasiet blir man dömd. Ser man ut som skit då följer betygen där efter. Är man ett äckligt emo som har skärmärken på armarna så märks det på betygen. Det är som du säger. Det bara ÄR så. Acceptera det.



2008-09-18 @ 15:29:54
URL: http://astridsveding.blogg.se/
Postat av: Erik

Ja, det är precis som du säger! Förstår överhuvudtaget inte hur man kan motsäga sig till detta. Du visar på ett sätt att du ser människors lika värde men också att du vill att de ska vakna upp och inse att de måste värdera sig själva bättre. Det ÄR viktigt att klä sig rätt, det ÄR viktigt att duscha innan skolan osv. Fortsätt komma med kloka ord så fortsätter jag att läsa :)



(menar dock inte att jag ser ner på folk som inte har råd med fina, acceptabla kläder utan bara att folk är väldigt fördömande och det kommer vi nog aldrig komma ifrån som samhället ser ut idag)



2008-09-18 @ 15:31:30
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är fett snygg

2008-09-18 @ 15:32:45
Postat av: Anonym

Tyvärr är de rätt de du säger! Att man inte ska få klä sej eller se ut hur man vill är ju ett stort problem, folk dömmer utan att ens känna personen ifråga!



2008-09-18 @ 16:39:13
URL: http://hannan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh, du har så rätt! Btw, älskar din blogg. Den är superbraa!



2008-09-18 @ 17:37:31
Postat av: Isabel salo

Hej!



Jag ville bara säga att det är kul att läsa och höra hur och vad du tycker om saker. Det är sällan man hör så ärliga ord i Sverige, där alla så ofta är för tillbakadragna, blyga och försiktiga för att öppna munnen och yttra sig.



Man behöver inte alltid hålla med dig, men det är alltid intressant att höra en annan människas åsikter om saker som händer, världen! Så fortsätt skriva, det är uppfriskande med sådana som du, som oblygt tar för sig och delar med dig om allt du tycker!



2008-09-18 @ 17:43:30
URL: http://isabelsalos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så himla provocerande.

Förvånansvärt nog så älskar jag det!

Jag ogillar mer än hälften av det du säger men du är så himla skön på något sätt ändå, hur gör du?

:D



2008-09-18 @ 18:21:35
URL: http://chillagalet.blogg.se/
Postat av: Anonym

I dette fall tror jag du har mycket mycket fel. Inte mycket som stämde i detta inlägg

2008-09-18 @ 22:07:36
Postat av: Jonas

Ja, du har fattat poängen rätt.. Det är antagligen därför du läser på högskolan, genom att presentera dig som "Kolla på min urringning och blonderat hår" :)

2008-09-19 @ 10:07:35

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!