Min granne

Hej Snyggingar!


Jag var över hos min 70 åriga granne för att lämna ett
brev som kommit fel på posten. Hon brukar alltid vara superlugn, nästan sådär lugn att man tror att hon när som helst ska sluta andas för att hon är så dödslugn.

Så jag knackade på hennes ytterdörr, och hon öppnade och BOOM!!
"ÅHHH STJÄRNA PÅ HIMMEEELEEEN, SÄG ATT VI SES IGEN". Ni vet Stjärnhus gamla schlagerlåt för tusen år sedan. Jag fick en sådan chock utav det. HJÄLP?


Så står hon där helt superglad och gungar på höfterna lite lätt, men hallå är hon den ända som vet om att hela världen är på väg att gå under och ha samlat sina sista krafter för en sista dans utan att ha sagt någonting till resten av befolkningen?

Det är sådana små finesser som förgyller dagen, hur som helst så började jag asgarva. Jag kunde verkligen inte hålla mig. För det passade verkligen inte in?


Jag tänkte mig sega lilla tanten sakta öppna dörren, tacka för att jag kommit med post och sedan säga "adjö" och stänga dörren. Men istället " ÅHH STJÄRNA PÅ HIMMLEN SÄG ATT VI SYNS IGEN" på hög volym.


Inte alla som har en så oväntad granne!! :) Klockrent


Kommentarer
Postat av: Katja

haha din blogg är klockren

2008-09-16 @ 12:15:54
URL: http://katjastankar.blogg.se/
Postat av: josefin

Jag gillar tanken av att du är egen, har stark utstrålning och står för det du säger!



Första gången jag tittar in i din blogg, men ser väldigt fräsch ut, precis som dig.



Keep up the good work.



2008-09-16 @ 12:19:40
URL: http://aouris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din blogg är underhållande, gillar den ;P

2008-09-16 @ 12:20:43
URL: http://iprw.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är klockren Laila. De som inte inser att du faktiskt har rätt är blott idealister som lever i sin lilla drömvärld.



Keep it up.



2008-09-16 @ 12:22:53
URL: http://ladilaa.blogg.se/
Postat av: Linn

haft en bra dag?



2008-09-16 @ 12:25:02

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!