Självklart är jag SNYGG

Ibland så kan jag bli så irriterad på folk. Har man dåligt självförtroende så tänker folk: "AHH MEN GUUUUD, TYCK OM DIG SJÄLV!!!! DU SOM ÄR SÅ FIN GUMMAN." Och har man bra självförtroende: "MEEN GUUUUD VEM TROR HON ATT HON ÄR?!?" seriöst, jag blir så trött på alla idiotiska kommentarer.

Jag träffade en gammal kompis i stan idag, så vi stannade och pratade lite ytligt om allt möjligt och efter att vi pratat i två minuter gick en annan tjej förbi. Då sa min "kompis"; "alltså, hon tror att hon är så jävla snygg, jag blir så irriterad på henne". Men jag förstår inte grejjen med att ens orka kommentera att man blir irriterad över att en person tror att hon är snygg?!?, så jag bytte ämne. 

Bättre att vara stolt över sig själv än att sätta på kent på kvällarna och skära sig i armarna varje kväll. Sedan behöver man självklart inte vara överdriven, då har det gått till överdrift, men folk verkar ha svårt med att se folk ha självförtroende? PINSAMT. Desto nöjdare man är med sig själv desto mindre ser man ner på andra, och framförallt desto mindre snackar man skit om andra, för man känner inget behov att klanka ner på folk för att höja upp sig själv. Bara för att man själv tycker att man är snygg betyder det inte att man tycker att alla andra är fula.Tänk på det!

Puss och kram!! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, du är sjukt vacker!

2008-10-30 @ 16:18:56
Postat av: Emma

Ja Laila, du har sant, tjejer fungerar så. Och det är så skönt att det faktiskt finns dem som vågar säga så som du gör....

Du är en bra förebild Laila.

2008-10-30 @ 16:20:28
URL: http://emmahall.blogg.se/
Postat av: Miscela

Tycker det är coolt att våga säga sådana saker om ... men nu måste du dela med dig lite... HUR får man en så bra självkänsla? Du måste bara dela med dig!

2008-10-30 @ 16:22:17
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Oryx

Visst är du vacker, och jag blir så himla glad av att du faktiskt vågar säga att du har bra självförtroende. Det är inte alla som vågar säga rakt ut att de uppskattar sig själva - du är galet stark, tjejen! Jag önskar att väldigt många fler tjejer var som du. Ta hand om dig.

2008-10-30 @ 16:24:04
URL: http://oryx.blogg.se/
Postat av: ellszornator

eeeheehehe. Ja självförtroende är alltid bra!

2008-10-30 @ 16:25:40
URL: http://anxietyriddim.devote.se
Postat av: Amanda

Otroligt söt! jag förstår inte hur du får ditt självförtroende. Jag önskar jag hade samma som du!

2008-10-30 @ 16:25:58
Postat av: Alma

Fick ett stort leende när jag läste ditt inlägg. Man blir glad av personer som älskar sig själva. Puss!

2008-10-30 @ 16:26:41
URL: http://grinkgo.blogg.se/
Postat av: Hannapanna the one and only

Diggar dig ;)



www.jagarintesomdu.blogg.se

2008-10-30 @ 16:27:54
URL: http://jagarintesomdu.blogg.se/
Postat av: nathalie

shit hur alla orkar.

om man nu är självgod ? so what. alla tjejer här i sverige ska inte behöva ha de sämsta självförtroendet. var glad för varandras skull att man kan se bra saker hos sig själv.



btw.

jättebra blogg Laila! :)

2008-10-30 @ 16:50:04
Postat av: Amelie

Kan ni sluta klaga på att hon köper dyra jackor och tycker om sig själv?



för nummer ett: hade ni pengar för att kunna köpa en jacka för ex. 6000kr så skulle väl ni göra det? det är inte fult att ha pengar, hon har ju kämpat för dem!



och hur fan kan man klaga på att hon har snygg kropp? att inse att man är stolt över den är väl det bästa man kan komma fram till?! det är inget fel med att älska sig själv det är bara det att i sverige ska folk vara så jävla lagom, det är fult att tycka om sig själv och man kan aldrig unna någon annan något.

frågan är vad som är fel, att tycka om sig själv eller att sitta och klaga på folk som gör det?



ganska självklart för mig. Tycker nu inte om henne så sluta läs och lägg den tiden på att lära er att älska er själva.

2008-10-30 @ 17:11:42
URL: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Postat av: ?

Laila, även om man är snygg behöver man inte skrika ut det till hela världen. Det finns personer som mår dåligt av det...

2008-10-30 @ 17:53:52
Postat av: Emma

Jag brukar se mig själv i spegeln i hissen vissa dagar och tänka "fan vad snygg jag är". Fast rätt många dagar tänker jag "fan vad ful jag är" också. Haha. Kör på, jag gillar dig.

2008-10-30 @ 18:07:06
URL: http://miramis.org/
Postat av: Anonym

det har blivit någon svensk grej att man kan aldrig ge komplimanger till sig själv och man kan aldrig säga "jag är bra på det här, eller jag är riktigt snygg" utan att folk ska ta det som skryt, det är inte det det handlar om. Man ska visst få säga att man är bra på ngt eller dylikt, utan att folk tycker man är konstig eller skryter. Men det verkar inte gå i tråkiga gråa sverige där alla ska vara likgiltiga och ingen kan erkänna att den har gjort något bra!

2008-10-30 @ 18:07:58
URL: http://mhmad.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag bara älskar såna här kommentarer från dig! För det första är det så härligt att se en ung tjej med bra självförtroende som vågar stå upp och säga det - fram för fler såna tjejer! Sen är det såååå faschinerande att se och läsa om hur retade andra tjejer blir av att andra har bra självförtroende! En undran bara - vad är det egentligen som ni retar er på? Vad gör det er för ont om någon annan tycker att hon är vacker? Om hon nu är snygg så vad ska du göra åt saken, men även om hon hade varit riktigt ful - vad hade det spelat för roll? Varför inte bara glädjas åt att en person trivs med sig själv och mår bra?

Eller är ni så små i er själva att ni inte klarar av att se en livsglad tjej njuta av livet?

2008-10-30 @ 18:39:14

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!