Våga åka buss?

Och så åkte man buss idag igen. Satte mig på ett TVÅ sätig plats den här gången för att slippa det som hände förra gången jag åkte buss då Niclas fick komma och hämta mig för att tre utlännska killar höll på och ta på mig.

Så sitter det fem killar på en fyrasätigplats och viskar, vänder sig om och kollar på mig, diskuterar, ler och pratar ännu mer och vänder sig om och glor. Så tar två upp sina mobiler och börjar smygta massa kort på mig. Tror dom att jag inte ser det eller?? Jag satt och pratade i mobilen med Johanna samtidigt och jag är inte den som är blyg av mig direkt så jag ställer frågan rakt ut lätt irriterad :
Gillar ni att ta kort eller?? En kille svarade: aa .. eller mina kompisar gör det iallfall.

Och så fortsätter resan hela vägen på samma sätt att dom fortsätter att ta massa massa kort. Har dom någon plats kvar på minnet i mobilen snart, eller har dom köpt ett extra stort minneskort just för att ta bilder på olika tjejer på bussar eller?? Och har dom någonsin sett en tjej förut kan man ju samtidigt undra... Om man är 14, 15 år så skulle jag kanske kunna ha liiiite sympati men för fan 22 åriga killar ??
Åhhh vad jobbigt varför ska alltig jag bli trakaserad av konstiga killar på bussar, blir ju rädd.

Kommentarer

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!