Perfekt..?

Såhär på bakfyllan orkar man inte göra annat än att bara ta det lungt och det innefattar ju även att man tänker en massa eftersom att man inte har något annat att tänka på. Så kom jag att tänka på en sak? Finns det någon som är helt 100% perfekt för er?

 Någon som har det bästa jobbet, det perfekta utseendet, smartaste, exakt en sådan klädstil som du själv skulle velat ha, perfekt hus, familj osv...

 

Det finns ju alltid något att klaga på enligt alla, så nu undrar jag VEM ÄR DEN PERFEKTA MÄNNISKAN för just dig?

 


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag själv. Jag är nöjd.

“Perfekt” är bara en illusion. Man kan alltid sträva efter något bättre. Men till slut jagar man sin skugga.

Jag har varken de finaste kläderna, det finaste håret eller den finaste lägenheten… men jag är heller inte avundsjuk på människor som ytligt sett har det bättre än jag.

Annars är mina vänner och min familj för mig perfekta. Perfekta i mina ögon.

2009-02-21 @ 15:03:16
URL: http://fredrika860430.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hmm, jag tycker inte någon är perfekt så länge man strävar efter “mera” och ” mera” ,…..kanske dem enklaste människorna är dem perfekta utan att veta om det. :)

2009-02-21 @ 15:03:47
URL: http://themichelle.blogg.se/
Postat av: Malin

För mig är min familj perfekt. Jag kunde sällan önska mig en bättre familj. Att uppnå perfektion är inte viktigt för mig, det viktiga för mig är att min familj/släkt och jag är friska och mår bra. Att inte vara nöjd med en kroppsdel är bara en massa slöseri med tid i onödan, är man Frisk och Mår bra så ska man vara nöjd med det, för bättre kan man Inte få. Är man sjuk då tror jag sällan att någon önskar sig ett par nya bröst, fettsugning osv. Personen i fråga som skulle va sjuk vill nog inget hellre än att bli Frisk. Så viktigast av allt är att man är Frisk, sen dom som babblar om annat vet nog inte vilket Värde livet har egentligen. Att få chansen att få leva ett liv är har en sådan kostnad egentligen, men samtidigt får vi det gratis och därför ska man ta vara på tiden och vara Nöjd med sig själv. :) Tack för en bra blogg och ett intressant ämne.

2009-02-21 @ 15:06:22
Postat av: My Olsson

Det finns ingen som är perfekt i mina ögon! Man är bara människa när man har brister det är mänskligt!!! Att ha olika brister är nog det vackraste hos en människa.Låter djupt men det är min åsikt.Ha det gott och ta hand om dig vacker!

2009-02-21 @ 15:07:48
URL: http://prinzessiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att jag är perfekt. Jag har ett barn på g, underbar sambo, fin lägenhet och en underbar familj+vänner. jag skulle inte kalla min situation för perfekt utan LYCKLIG istället. Ingeting är perfekt, ingen…

2009-02-21 @ 15:08:08
Postat av: Natalie

Vet inte riktigt om det finns någon som har allt som är “perfekt” Klart det finns vissa delar av sitt liv, eller grejer som man kan vara väldigt stolt över men också lite avundsjuka på andra. Typ kärriär och såna grejer.. Men tror alla har/gör något som man inte vidare är stolt över.. För att man ska inte att ngt är bra”pefekt” måste man ha upplevt det dåliga också..

2009-02-21 @ 15:08:47
URL: http://nattaaalie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Frågan är lite konstig för mig. För mig är ingen perfekt. Perfektion är tråkigt. Mänskligt är vackert. Jag strävar inte efter ett perfekt liv, för vad är det perfekta livet? Det finns inget sådant. Dessutom; om man inte upplevde motgångar, hur skulle man då kunna njuta av framgångarna, av lycka?! Jag kan avundas dig för att du är vacker och lever ett härligt liv med en snygg “kändis”-pojkvän. Men samtidigt, jag vet inte vad du brottas med. Kanske har du blivit sviken av vänner, känner dig ensam? kanske har du andra problem som jag inte vet om. Jag tror att många av de vi ser upp till är människor vi t r o r lever ett så idealiskt liv. Men i själva verket är de inte lyckligare än vad många av oss är. Kvalitén på mitt liv är beroende av kvalitén mina relationer har. Och relationerna i mitt liv är beroende av mig och hur jag är. Därför försöker jag alltid jobba med mig själv. Jag kan inte ändra någon annan, men jag kan själv bli bättre och starkare, mer lyhörd, mer harmonisk…. Vi har alla våra problem, och har man aldrig haft ett enda problem, eller en enda motgång, har jag svårt att tro att man verkligen kan uppskatta alla de framgångar man har, om man aldrig upplevt det motsatta!

2009-02-21 @ 15:09:40
Postat av: beatrice

Ingen är perfekt. Stå på dig Laila. Du verkar vara en fin människa med bra värderingar. Vacker på både ut- och insidan. Bry dig aldrig om elaka kommentarer; folk är bara avundsjuka! Du är bäst tjejen, tro på dig själv. Massor av kramar!!!

2009-02-21 @ 15:10:26
URL: http://bbeatrice.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej!

NU kommer en till som är politisk korrekt =) Perfektion är inget som kan uppnås, då livet har så många olika delar att man inte kan vara perfekt inom något. Någon som jag anser är bättre än mig när det gäller vänlighet, kärlek, tålamod, vänskap, förtrolighet, respekt och humor med mera är min sambo Timmy. Utan honom hade jag aldrig lärt mig vad en nära perfekt människa hade sett ut om man tittar på personligheten. Jag är välsignad som får han honom i mitt liv och ja, jag vet att det låter smått töntigt att säga så. Det tyckte jag också innan jag träffade honom.

2009-02-21 @ 15:10:58
Postat av: J

När jag hör ordet perfekt kommer jag att tänka på någon som är så felfri att livet har en mening för denne. Men livsfrågan är ju; vad är meningen med livet? Där finns många svar, där finns många definitioner - inget svar är varken fel eller rätt. Den perfekta människan finns inte, alla faller ihop ibland. Ingen är felfri MEN om jag var tvungen att svara på vem som är den perfekta människan för mig så hade jag sagt min egen mamma, inte för att hon är perfekt utifrån vad själv ordet perfekt betyder och står för utan mer för hon är den man finner sin styrka i och den man kan vända sig till, oavsett situation.

2009-02-21 @ 15:12:02
URL: http://jossssee.blogg.se/
Postat av: Anonym

ingen

2009-02-21 @ 15:13:23
Postat av: Marie

Ingen människa är perfekt, det går inte att definera det ordet på ett korrekt sätt. För mig kanske en person är Perfekt, i mina ögonen. Men för dig är han/hon inte alls perfekt. Jättesvår fråga, men en sådan här fråga kan man inte svara fel på. För mig kanske en viss person är perfekt, men han/hon är inte alls det i dina/era ögon. Så ja, jag vet inte vad jag ska svara på denna frågan. Men om jag måste, då blir det min mamma och pappa.

Ha en bra kväll ! Kramar

2009-02-21 @ 15:14:12
Postat av: Izabella

ingen är perfekt :) man får väl försöka tänka på det när man avundas människor som verkar vara perfekta 24/7.

2009-02-21 @ 15:14:55
URL: http://izabeella.blogg.se/
Postat av: rebecka

Känner ingen som är perfekt. Men du verkar ju ha ett bra liv, bra kille och så ser du ju bra ut hehe



2009-02-21 @ 15:15:43
URL: http://reebbeeckaa.blogg.se/
Postat av: Cindy

min bästa kompis är ganska nära perfekt. snygg, smart, snäll, rolig. jag blir inte avudnsjuk på henne på dåligt sätt men vissa saker kan ja bli lite avundsjuk men ändå så gläds jag åt henne :) kram

2009-02-21 @ 15:16:26
Postat av: Sanna

oj, jag tycker inte att det finns nån som er perfekt. Visst de finns supersnygga och lyckade personer , men ingen är perfekt. Alla har sina egna hemligheter och missöden och bekymmer



2009-02-21 @ 15:16:58
Postat av: Kristoffer, Jonathan, Patric, Henke

ska vanligtvis vara långt, från strax ovanför axlarna eller ner till strax under skulderbladen i längd. Somliga tjejer passar bra i page-liknande frisyrer också. Kort, pojkaktig frisyr går fetbort, liksom tantpermanenter. Blont hår är givetvis iögonfallande, men i övrigt är inte färgen viktig alls. Korpsvart, morotsrött eller grått hår är dock ingen höjdare.



ANSIKTET:

ska vara ganska runt. Kraftiga käkpartier och fyrkantiga ansikten funkar inte eftersom det är typiskt manliga drag, och den perfekta tjejen ska naturligtvis se kvinnlig ut!



ÖGONEN:

Använd mascara! Lätt böjda ögonfransar, som dessutom ser långa ut ramar in ögat och gör det vackrare. Detsamma gäller förstås ögonbrynen som ska vara noppade. Men överdriv inte! Ett par supersmala streck ovanför ögonen ser illa ut. Noppa brynen till en fin form, tjockare innerst och tunnare längst ut, ja du förstår.



NÄSAN:

Ska vara förhållandevis liten. Höknäsor göre sig icke besvär. En aning uppnäsa kan däremot vara sött, så länge det inte blir ett gristryne.



MUNNEN:

Fylliga läppar är heta. Men gör ingen läppförstoring! Det blir bara onaturligt. Hellre tunna, äkta läppar än konstgjorda. Fast allra helst naturliga, fylliga läppar förstås.



BRÖSTEN:

Ska var proportionerliga i förhållande till resten av kroppen. Stora silikontuttar till en smal kropp kan visserligen ge dig en dåkusåpakarriär men du lär inte se speciellt snygg ut. Brösten behöver inte vara brutalfasta men hängpattar hör definitivt inte hemma här. Lagom stora och fint formade, helt enkelt.



MAGEN:

Kraftiga rutor på magen är okvinnligt. En putmage som sticker fram är ingen höjdare heller. En len och relativt platt mage är däremot att föredra, men hellre lite extra fett än sjukligt smalt, glöm aldrig det!



RUMPAN:

Här handlar det återigen om proportionalitet. Höfterna ska vara breda, visst, men inte bredare än axlarna om man säger så. Rumpan ska vara fast, dock ej liten och kompakt som en killrumpa. En ankstjärtstendens är välkommen, d v s rumpan får gärna puta ut där bak i kombination med en svag, konkav böjning av ryggen när du står upprätt.



MELLAN BENEN:

Bikiniansning kan inte nog underskattas. Rejält ansat ska det vara, dock ej helrakat ty det blir bara överdrivet. Från rejäl bortagning av bikinilinjen till brailianskt är utmärkt, men vildvuxet är bara inte snyggt, jag beklagar. I övrigt är alla utseenden ok. Glöm skönhetsoperationer i underlivet. Det är bara sjukt.



BENEN:

Silkeslena och smäckra. Behöver jag säga mer?



FÖTTERNA:

Allt mellan storlek 30 och 40 funkar. De flesta killar är inga fotfetischister och bryr sig inte nämnvärt om du har filat fötterna eller ej.



Så här ska den perfekta tjejen vara:



GLAD:

En positiv inställning är viktigt. Bevare oss väl för gnällkärringar och bitterfittor. En viss fnissighet är charmigt men omoget fjortisflams klarar vi inte av. Skrattet ska vara ljust, varmt och välklingande. Kraxar du som men häxa gör du bäst i att hålla dig för skratt.



INTELLIGENS:

Bimbos må vara lättledda, men hu vad tråkiga de är i längden. Den perfekta tjejen är naturligtvis klok och verbal. Hon ska kunna utmana killens åsikter, ge svar på tal, utan att vara någon rabiat argbigga.



STABIL:

Virriga tjejer kan vara charmiga, men känslolivet får inte åka berg och dalbana. Psykfall orkar ingen med. Var avslappnad och känn dig trygg i din egen kvinnlighet så löser allt sig galant.



I SÄNGEN:

En avslappnad tjej som själv känner sig sexig är det bästa som finns. Släpp hämningarna och njut! Läs av din killes reaktioner och ge honom den bästa avsugningen han kan tänkas få, men förvänta dig samma behandling i gengäld. Sex är ett givande och tagande. Och glöm inte att vara en riktigt "naughty girl". Bra sex börjar sinnligt sensuellt och slutar skamlöst syndigt.



SJÄLVFÖRTROENDE:

Det här är den viktigaste punkten. De flesta killar är trötta på tjejer som hela tiden oroar sig för att de inte ska duga. Sluta gnäll över ditt utseende inför din pojkvän! Han behöver inte bli påmind om dina brister. Sug åt dig komplimangerna i stället och håll huvudet högt. Du är tjej och du är förbannat cool och sexig!

Och sist men inte minst: låt inte alla krav på hur du förväntas se ut och vara knäcka dig. Finn din egen styrka i stället och låt inte åsikter som de här ovanför knäcka dig. Den perfekta tjejen är hon som tycker om sig själv och är stolt över det, oavsett vad andra säger.

2009-02-21 @ 15:18:11
Postat av: Anonym

Jag strävar inte efter att vara perfekt, inte i andras ögon iallafall. Jag tror att det som är allra viktigast är att man är perfekt i sina egna ögon, och att man är nöjd helt enkelt. Människor som är nöjda med sig själva har något, en sådan otrolig utstrålning som gör att de blir vackrare än alla andra, helt enkelt för att de själva tycker det. sådana personer beundrar jag, blir väldigt imponerad av. Men jag strävar ändå inte efter att bli som dem, jag strävar, som alla andra tonåringar, efter mig själv, och inte en fabrikstillverkad vara om perfektion. Vilket löjligt ord förresten, perfekt. Tänk på en sak bara när ni går ut idag: Ingen pannkaka kan vara perfekt, inte heller onormal, bara möjligen lite udda.:p allt för mig denna gång



2009-02-21 @ 15:27:53

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!