Om-det.gör.dig-lycklig

Föresten allt tjat om Gynning vs Blondinbella i bantningsbråket där blondinbella säger att man ska vara precis som man är och Gynning säger att man ska dela en sallad med en kompis. Ska jag vara ärlig så är det ju alltid blondinbella som ska vara nyttig och köra sina salladsluncher så dom bantar väl lika mycket båda två! Faktum är den att vad man än säger så kommer folk alltid att kritisera. Men jag står stolt fast vid min mening och skiter i vad alla andra tycker : Jag säger dela en morotsbit med en kompis!!! (=om det gör dig lycklig). WHO FUCKING CARE?? 

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det där bråket är ju så löjligt, o det hela började ju med att blondinbella uttalade sig väldigt klantigt om gynning och katrin... hon skulle inte nämnt några namn! jag håller verkligen med dig om att alla borde sköta sig själva. Bantning och sånt, det funkar inte i längden, enda bra sättet är att äta rätt och träna regelbundet! men självklart kan ju vissa människor äta mer goda saker än vad andra kan, men då får man ju helt enkelt ta hänsyn till det om man tycker det är viktigt att vara smal o fin, det kan även vara fint med smala, men i slutändan är det ju insidan som räknas!

2009-02-11 @ 10:05:40
URL: http://mjomalinjohansson.blogg.se/
Postat av: Emma

smart! håller helt med dig



2009-02-11 @ 10:06:21
URL: http://emmala.devote.se
Postat av: Gime

alla matbilder som blondinbella har består av kött och sallad..klart att man går ner av det. Det är ju atkinsdieten..så hon ska fan inte snacka om bantning när hon själv vill gå ner i vikt och hela det köret!!

2009-02-11 @ 10:07:43
URL: http://shoelover.blogg.se/
Postat av: mom

hahaha...bra kommentar..\\\"dom bantar väl lika mycket båda två\\\"...verkligen...

2009-02-11 @ 10:11:32
Postat av: Emmelie

Blondinbella har dubbelmoral helt klart!

Klart man vill hålla sig i form. Finns väl ingen människa som vill eller väljer att vara tjock. Sen är det klart att det finns bra och dåliga sätt att hålla sig i form på. Så länge det inte blir sjukligt är allt relativt.

Ha en bra dag :)

2009-02-11 @ 10:13:14
URL: http://emmelie1988.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejsan gynning gör ju helt fel hon lägger ut bilder. På trådsmala top model brudar man ska sätta på kylskåpet osv..De är ju helt sjukt jag har själv haft ätstörningar i många års tid. Har varit frisk sen 1 år tebax varit sjuk i 11 år. Klart man inspireras som ung av smala kändisar. Sen när dom sedan visar hur dom går ner i vikt på sitt sjuka sätt som gynnings dela hälften av din sallad med en kompis??? osv.. gahh de är helt sjukt!!!!..Jag tror att gynning bryr sig endast i hur många tittare hon får. Struntar fullständigt i hur de går för tonåringar. Som gör som hon o blir riktigt sjuka..Ungdomar o även äldre tror idag man måste sluta äta för att gå ner i vikt.DE är helt fel förlora massa vitaminer osv. Varför kan dom som tränar kan äta 2 stora lass med mat. El 2 o inte gå upp ett kg. Jag styrketränar 3 ggr i veckan o motionerar 45 min varje dag.Äter nyttigt 6 ggr om dagen. Förutom en dag i veckan då jag vilar äter precis va jag vill.För att inte kroppen ska få för sig att den är på svält. Är de alltid bra att äta precis vad man vill en gång i veckan o hur mycket man vill.Jag gick först upp i vikt eftersom jag slutade spy minst 25 kg. Men de är vikt sen jag ha gjort mej av med på rätt sätt.. gått ner 17 kg o är normalviktig. Har en skitsnygg kropp nu o mår så himla bra. när man spyr osv isolerar man sig o blir deprimerad. Man blir inte så rörlig de är jag idag o mår jättebra....Så de där med o sluta äta för att gå ner i vikt tummen ner till gynning!.Enda sättet o forma sin kropp o må bra är gymträning o äta rätt...Ha de bäst och TAck för att du tog upp de här ämnet.Bara bra att fler reagerar Puss o kram Nati

2009-02-11 @ 10:15:04
Postat av: Ullis

När en läsare frågar hur man kan gå ner i vikt snabbt svarar Gynning: Sluta ät! Hon e ironisk. Det fattar väl vem som helst? Tydligen inte. Korkade Blondinbella. Flera tar det på allvar och blir förbannade och tror att nu får alla unga tjejer anorexi pga Gynnings råd. Men gud. Om man får anorexi av ett sådant tips så har man väl problem redan innan. Dessutom så orkar ingen svälta sig, inte ens anorektiker. Anorektiker lever ju på nyttig mat som grönsaker, frukt, soppa, vatten och kanske någon grov macka med mjukost och skinka.

2009-02-11 @ 10:16:43
Postat av: Ullis

Jenny: Antar att du tar åt dig av Gynnings smaltips för att du nyss varit sjuk i ätstörningar. Jag tycker dock att man får ta hennes tips med en nypa salt. Tror att hon va ironisk när hon skrev: dela en sallad med en kompis. Iallafall. Varför unnar du dig det du vill bara en gång i veckan? Jag tycker det låter väldigt sällan... Jag äter vad jag vill. Känner jag för chips eller pizza någon kväll så köper jag det. Varför sätta upp regler för vad man får äta? Bättre att känna in vad kroppen vill ha/behöver och njuta av maten. Låter trist att följa en strikt diet/kost 6 dar i veckan

2009-02-11 @ 10:18:15
Postat av: myyysan

Jag tycker att det blivit alldeles för mycket snack om att vara smal hitan och ditan. Jag kör mitt race och kommer fortsätta tills jag blir ett popcorn. Jag äter vad jag vill när jag vill och jag mår bra av de och jag ser inte ut som en vandrande pinne eller köttbulle. Jag är precis lagom. Allt handlar väl om vad ens egen kropp tål och inte. vad vet jag. Men varför all denna hyseri om att man ska va smal, så länge man trivs i sig själv kan d väl kvitta hur man ser ut. Men lite kurver är alltid snyggare i mina ögon då man ska se skillnad på man och kvinna. - men d är klart min åsikt. Alla delar nog inte den med mig, men d gör inte den mindre värd för de.



2009-02-11 @ 10:19:52
Postat av: Bella

OBS OBS OBS Viktig skillnad mellan dessa två, Carolina skriver om bantningstips, vilket är helt sjukt feeel! Isabella skriver om dieter. Vet alla skillnaden? I dieter tillkommer träning och man plockar ofta inte bort mängden mat. Bantning är något man ALDRID ska utföra..

2009-02-11 @ 10:20:38
Postat av: Felicia

jag håller absolut med dig!

kul med en intelligent tjej som bara kan göra ironi av det.

det är bara en snabb lösning och när man slutar går man upp igen.

2009-02-11 @ 10:22:23
URL: http://ouch.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ullis jag äter vad jag vill endast en gång i veckan bara för att jag mår bra av det.Säger inte att andra ska göra lika.Jag mår bra av att äta hälsosamt är pigg mår bra osv.kastar jag i mig en massa onyttigheter flera dar i veckan. Då känner jag mig trött slut huvudvärk osv.Men de är olika från person till person.Så du menar el tror att de är bara jag som ser ner på gynning pgv hennes thintips.För att jag nyligen har varit sjuk??.De är massvis mest friska som jag känner som reagerat som aldrig varit sjuk!!..Sen vet jag hur känsligt de är unga tjejer o de vet även gynning.Men hon bryr sig inte hon bryr sig bara i hur många besökare hon får.Man ska inte äta enligt henne bara läsa va sjutton hon skriver de är helt sjukt.Vilken persnlig tränare som hellst skulle säga direkt om gynnigns kropp att hon borde äta!.De har dom ju redan sagt åxå.



2009-02-11 @ 10:23:24
Postat av: Corrin

Kan bara hålla med dig! blondinbella har ju tidigare skrivit om sin \"bantning metod\" low carb high fat hon sa att hon gick ner 8 kg eller va de va. Hon har fått en massa folk till att börja på den metoden och den leder ju säkert till ätstörningar. Tror ju inte gynning får lika mkt folk till att sluta äta genom att säga att de enda sättet är att sluta äta för vem orkar börja på steget sluta äta istället för low carb high fat? aja, tyckte allt var dumt skrivt utav bella iallafall eftersom hon har själv gjort fel från början.

2009-02-11 @ 10:24:15
Postat av: Lady-pink

Gynning skrev att det enda sättet att gå ner i vikt är att helt enkelt inte äta..nada! Inte så konstigt att man reagerar på det!!! Sjukt att tänka så!!!

2009-02-11 @ 10:24:44
Postat av: Sofia

Laila - Du är ju smal av naturen och har alltså ingen anledning att banta. Det är lätt för smala att göra ironi av det då... ingen som är smal bryr sig tillräckligt mycket osv.. Om du var i en annan situation, att du hade lätt att lägga på sig så skulle det kanske låta annorlunda? bara en teori... Själv är jag normalviktig, magen putar lite mycket ibland och gylfen åker ner på jeansen.. Men jag orkar inte hålla på med bantningskurer hit och dit, jag tränar mycket och äter vad jag vill.. Har blivit äldre och accepterat min kropp. Tack för en bra blogg.

2009-02-11 @ 10:27:25
Postat av: hanna

Blondinbellas fans försvarar hennes viktnedgång med att hon bara äter nyttigt för att må bättre. Bäst mår man väl om man inte behöver tänka på vad man äter alls. Att kunna unna sig pizza eller godis när man känner för det, istället för att käka sallad.



Men jag antar att Blondinbella inte är naturligt smal. Det är väl därför hon fått kämpa för att gå ner i vikt och för att sen hålla sig smal. För innan hon började träna va hon ju rundare än nu. Carolina verkar ju också behöva kämpa för att hålla sig smala.

2009-02-11 @ 10:28:54
Postat av: Sandra

Dessutom har Isabella, enligt flera, hånat överviktiga på sin blogg och kallat dem äckliga.



Tydligen skrev hon om LFHC-dieten redan när hon va 16 år på sin blogg. Hur kan hon då med att anklaga CG för smalhets och smaltips?



Inte en chans att hon skulle gå upp 20 kg för att bevisa att hon inte bryr sig om sin vikt. Gör det då! Nä, snacka går ju alltid.

2009-02-11 @ 10:30:20
Postat av: Karro

Håller med dig.. Dock måste jag säga att blondinbella faktiskt aldrig skriver om att gå ner i vikt utan om att må bra! med att äta nyttigt kommer att bli smalare..

2009-02-11 @ 10:36:01
Postat av: Isabelle

Bra skrivet!

2009-02-11 @ 10:36:48
Postat av: Rebecka

För många riktar in sig på hur mycket man väger. Det är inte bara siffrorna på vågen som ska avgöra hur bra man mår.

2009-02-11 @ 10:38:16
URL: http://reebbeeckaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bella har ju tränat sig snygg & ätit hälsosammare, de är en stor skillnad på det & svälta sig!

2009-02-11 @ 10:41:38
Postat av: movemi

Jag naser att hela världen bryr sig om vikt och alla vill vara smal. jag tror inte att varken Gynning eller Kataria(som också är med i detta bråk)gör något fel om att lägga upp bantingsmetoder och berätta att dom tycker att det är snyggt att vara smal. Det är deras åsikter på deras bloggar. Men att gå ut till Expressen och peka ut folk till att göra något dumt är helt fel och sedan bli ledsen när dom två bella pratade om biter tillbaka... herregud.



Det är roligt att läsa och se bilder om vad som pågår i bellas liv. Men den som kallar henne en insperation eller någon att se upp till är helt ute och cycklar!!!



2009-02-11 @ 10:42:51
URL: http://movemi.blogg.se/
Postat av: Natalie

jag tycker det är ganska sjukt ändå. Men jag tror Bella har gått ner i vikt för sitt eget bästa, men hon har även tränat sig ner i vikt inte ätit mindre. Men den saken får vara mellan dem tycker jag.



Tränar du?

2009-02-11 @ 10:43:52
URL: http://frookenandersson.blogg.se/

Kommentera Lailas inlägg här:

Ditt Namn och Efternamn:
Kom ihåg mig?

Skriv in din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din Bloggadress :)

Skriv din kommentar här ;)

Trackback
RSS 2.0
Rösta på mig!